
Docent Tourism & Event Management
- Heerlen
- € 4.173,75 - € 6.359,47 per maand
- Academie voor Facility Management
Onze vacature
Ben jij een gepassioneerde professional met uitgebreide kennis van de Tourism en/of Eventbranche,
met Hospitality en Facility Management in jouw DNA,
en wil je jouw expertise en innovatieve kijk op je vak ook zo graag delen met de volgende generatie?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Helemaal thuis bij Zuyd – academie voor Facility Management.
‘Plan it. Host it. Love it.’
Dit is onze slogan voor de nieuwe Associate degree opleiding Tourism and Event Management (oftewel de Ad-TEM) die vanaf 1 september 2026 gaat starten bij Zuyd.
Ben jij een enthousiaste docent die deze slogan wil uitdragen voor deze nieuwe opleiding? En wil jij je kennis, ervaring en skills binnen het vakgebied overdragen op de toekomstige generatie gastvrijheidsprofessionals? Heb je passie voor onderwijs en relevante werkervaring in de toeristische en eventbranche? Een relevant netwerk is onontbeerlijk, omdat het kleinschalig onderwijs ‘praktijknabij’ wordt vormgegeven.
Daarom voel jij je thuis bij Zuyd - academie voor Facility Management
Op kennis alleen bouw je geen carrière als professional; als docent zul je ook moeten weten hoe je kennis toepast en blijft leren. Je inspireert je studenten om verder te kijken, om te ontdekken hoe je inzet wat je hebt geleerd en hoe je jezelf ontwikkelt tot een veelgevraagde professional. Jij kijkt graag over de grenzen van je opleiding heen. Naar het bedrijfsleven, andere (kennis)organisaties en overheden; de partners waar wij veel mee samenwerken binnen onze opleidingen. Daar wordt de kennis die jij studenten meegeeft in praktijk gebracht. Daar toets je het succes van onze methoden en doe je inspiratie op waarmee we ons onderwijs blijven vernieuwen.
Jij krijgt er energie van als je studenten tot bloei ziet komen, mede dankzij jouw coaching en begeleiding. Bij de academie voor Facility Management, de academie waartoe de Ad-TEM behoort, staat samenwerking centraal. Met externe partners, maar ook intern met collega's en studenten, bijvoorbeeld in projectgroepen.
Voel jij je thuis in een collegiale en ambitieuze cultuur? Met een onderwijssysteem dat gebaseerd is op kleinschalig projectonderwijs aan de hand van reële opdrachten uit het werkveld? Dan ben je bij de academie voor Facility Management op de juiste plek.
Je bent de ideale kandidaat als je ervaring in het werkveld van tourism & events combineert met de bereidheid een relevante masteropleiding te behalen (als je nog geen master degree hebt).
Maak kennis met je team
Als docent verbonden aan de academie Facility Management werk je met 65 collega’s aan de ontwikkeling van ca. 700 studenten, die in dag- of deeltijdonderwijs, een associate-, bachelor of een master opleiding volgen.
Samen met je collega docenten verzorg je onderwijs in onderwijsgroepen, projectonderwijs, colleges en trainingen. Jij houdt niet van stilstaan. Als jij ziet hoe onderwijs beter kan, kom je in actie. Je inspireert en coacht je studenten en bent een voorbeeld voor het toepassen van kennis binnen jouw vakgebied. Ook tijdens stages ben jij voor je studenten een aanspreekpunt. Samen met je collega’s bereid je talenten voor op de wereld van vandaag én morgen.
Bouw mee aan een programma in ontwikkeling
Komend schooljaar zal het curriculum van deze nieuwe opleiding nog verder ontwikkeld en uitgewerkt worden, een unieke kans om hieraan een bijdrage te leveren!
Daarnaast kun je het aankomende schooljaar ook al proeven aan het geven van onderwijs binnen een van de huidige opleidingen die onder de academie vallen, in de vorm van een ondersteunend vak, als tutor binnen een onderwijsgroep of in een andere vorm; uiteraard in overleg. Brede inzetbaarheid is overigens, naast specifieke kennis en ervaring, gewenst. We zijn binnen de academie Facility Management gewend bij te springen waar dat nodig is.
Waarom werken bij Zuyd – academie voor Facility Management?
Kom werken bij een hogeschool waar jij zelf ook de aandacht en begeleiding krijgt die je verdient. Een organisatie die achter jou staat en jouw expertise waardeert. Die aandacht heeft voor wat jou beweegt en de manier waarop jij je wilt ontwikkelen. En je de ruimte geeft om werk en privé te combineren.
We willen voor deze functie beginnen met een jaarcontract, met een omvang van minimaal 0,6 en maximaal 1,0 fte, gebaseerd op jouw keuze. We streven naar een aanvangsdatum van 1 november 2025.
Het salaris is maximaal schaal 11, cao-hbo. Dat betekent een bedrag van minimaal € 4.173,75 en maximaal € 6.359,47 bruto per maand op basis van een fulltime aanstelling. Met daarbij een vakantietoeslag van 8%, een eindejaarsuitkering van 8,3%, een ruim aantal vakantiedagen, professionaliserings- en inzetbaarheidsuren en een compleet vitaliteitsaanbod.
Meer informatie? Vragen? We zijn benieuwd!
Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem.
Neem gerust contact op met
Ralph Tacken (opleidingscoördinator van de nieuwe opleiding) +31 6 42 08 85 05 of via e-mail ralph.tacken@zuyd.nl
of met Inge Rijnders (opleidingsmanager academie Facility Management) +31 6 41 23 14 18 of via e-mail inge.rijnders@zuyd.nl
Zijn jouw kwaliteiten thuis bij Zuyd – academie voor Facility Management?
Reageer dan vóór 26 juni 2025 door het invullen van je persoonlijke gegevens en het uploaden van je motivatiebrief en CV op deze website.
De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 3 of 4 juli, met een mogelijk vervolggesprek op
10 juli.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
- Heerlen
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!
Onze vacatures
Alle vacatures
Werken bij Zuyd
Contact
Zuyd Nieuw Eyckholt 300 6419 DJ Heerlen
E-mail: werken@zuyd.nl